måndag 12 januari 2009

Mitt mammahjärta värker

I dag, efter tre veckors ledighet ska lilla T äntligen gå till "dagis". Varje morgon under lovet har han frågat: "-Mamma ska vi gå till dagis idag?". Han älskar sitt dagis och sina vänner där, det är bara det att när han kommer tillbaka i dag kommer hans tre bästa vänner att vara borta, de har blivit stora och har därför flyttats upp till det andra dagiset; Blåvalen. Det fanns ingen plats för lilla T och personalen tycker att han talar så dåligt så han får vara kvar på småbarnsavdelningen. Detta kom han på här om dagen, han stod på vår våg och sa: "-Mamma nu är jag lång nu får jag gå på Blåvalen". Å vad det värkte i mitt hjärta! Jag hoppas verkligen att han vill leka och ha kul med de andra barnen som är kvar trots att hans tre bästisar flyttar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen söta Tim! Va e det för stil? Klart han ska få gå med sina bästisar till Blåvalen... dumma personal! :-(

Hemmabloggaren sa...

Det går nog fint, barn brukar anpassa sig lättare än man tror. Men jag förstår dig så väl, man har svårt att hålla tårarna tillbaka när de klär sina känslor i ord fast de är så små.

Anonym sa...

Det värker i pappa hjärtat med.sorligt att ett dagis kN bete sig så