tisdag 27 januari 2009

I bland är allt bara blä... som i natt, Måns skrek nästan konstan fram till fyra, inget hjälpte... försökte tom natta han i vagnen. Varför skriker han? Gav han tom alvedon, men det hjälpte inte, ny blöja... nä... välling... nä... sova på mamma...nä. Så vad är vitsen?

Hur som förra veckan pluppade det upp tre tänder på lillplutten. Han är också riktigt duktig på att gå och hålla en i en hand. Men verkar inte så intresserad av att gå själv, annat var det med Tim som tog de första stegen vid 9 månader.

Fick för mig att klippa frisyr på Tim... haha vilket skämt, han tokgrät och rakapparten dog, fick ge upp. I dag köpte vi en tablettask så fick jag raka bort den sista toffsen. Nu är han så söt!

Måns har haft barnvakt för första gången! Svärmor behöve en hemsida och ett utskick till sin förening, så hon och hennes vänninor tog Måns och jag byggde hemsida... hade glömt bort det mesta, men när jag väl kom igång var det ju kul! Måns hade skött sig exemplariskt, men det var väl för att han var livrädd, det var väl därför han skrek hela natten. (skojade bara)

Jo just det Måns säger mammamammmamammma och pappapapppapappa, utan att vet vad det betyder dock, men det är kul att härma mamma.

2 kommentarer:

millandante sa...

Vilken mysig bild!
Trevlig helg!

Anonym sa...

Hej på DIG! tänk att träffa på dig här i rymden igen! du minns nog inte mig alls, men vi hängde i samma forum på papprika för en massa år sen! kikade snabbt in i din andra blogg, mer kreativ än någonsin va ;-) jisses vad duktig du är!! det har hänt att jag har funderat på din "minnesdocka", jag tyckte att det var en så fin grej att göra, dock visade du aldrig det färdiga resultatet...och målningen på väggen :-O jo nog minns JAG DIG alltid :-)

Hoppas att lille Måns sover utan skrik, en mamma utan sömn kan lätt förvandlas till en drake ;-) hihi!